söndag 12 juli 2009

Semester m skogen
















Det är verkligen blandad väderlek, men det är inte sånt jag bekymrar mig över. Hela helgen har varit som ett långt nosarbete. I fredags kväll, när det blivit mörkt, körde vi personsök m alla bull-tjejor. Stella fick sig 2 vändor, Siri 2 och Isa 1. Fram m alla snitslar, comradio och lekattiraljer, sen är det bara att köra igång =) ! Tiden går fort när man det är skoj, vi kom in 23:50 !! Alla gillar den här formen av träning bäst, både Siri & Stella är ganska heta och säkra, men bäst är nog Bobbo som oxå fick en vända; pang och rakt på, blixtsnabb ;))) Isa var sist ut och det hade hunnit bli ganska mörkt, och vi skulle lägga den lite längre bort på ej trampad mark. När jag nästan var klar hör jag som en orch i skogen och får kasta mig bakom första bästa gran, där kom Isa frustande som ett ånglok.. hahahahaaa.. Per trodde jag inte ropade klar över radion för att täckningen kanske var borta. Nåväl, hittad blev jag;))





Idag har jag kört spår m Stella & Siri, det är kul men inte lika hett, antagligen för att Bullen inte vanligtvis är så föremålsintresserad, men det funkar. Lite bilder efter dagens övningar.





En fundering; Tänk vad det har snackats runtom i stugorna om Stella efter utställningen i Klackberg. Stella har, när jag tänker efter varit en av de lättare hundarna vi haft ! Visst hon kan stoja till sig, men så mjuk och signalbar. Som Gerd brukar säga; hundar gör BARA det som lönar sig ;))

Inga kommentarer: